Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - syyskuu 2017
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 381 000
Viikot: 1-39/2017
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 116 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 89 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 6 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 52 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,1 %25,2 %1 723 00072 %
Yle TV212,4 %10,6 %1 660 00070 %
Yle Teema2,1 %2,4 %1 015 00043 %
Yle Fem1,0 %1,3 %798 00034 %
Yle yhteensä43,7 %39,5 %1 920 00081 %
MTV314,3 %18,5 %1 759 00074 %
Sub3,2 %3,9 %1 284 00054 %
AVA1,1 %1,2 %836 00035 %
C More Total2,8 %1,9 %349 00015 %
MTV yhteensä21,4 %25,4 %1 903 00080 %
Nelonen8,9 %11,2 %1 656 00070 %
Jim2,8 %2,6 %1 155 00049 %
Liv1,8 %1,8 %1 008 00042 %
Hero1,4 %1,9 %787 00033 %
Nelosen maksukanavat0,8 %1,0 %194 0008 %
Nelonen Media yhteensä15,7 %18,6 %1 827 00077 %
TV52,7 %2,9 %1 108 00047 %
Kutonen2,5 %2,5 %957 00040 %
Frii1,2 %1,1 %629 00026 %
The Discovery Channel0,6 %0,4 %120 0005 %
TLC0,4 %0,3 %467 00020 %
Warner Bros. Discovery8,0 %7,7 %1 448 00061 %
STAR Channel3,1 %2,5 %1 072 00045 %
National Geographic Channel2,7 %2,0 %671 00028 %
Disney Finland5,8 %4,5 %1 230 00052 %
Music TV0,5 %0,3 %152 0006 %
Muut5,0 %4,0 %917 00038 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 116 00089 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.