Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - syyskuu 2017
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 356 000
Viikot: 1-39/2017
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 232 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 91 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 14 t 15 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 2 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV110,8 %9,9 %850 00063 %
Yle TV211,8 %9,4 %886 00065 %
Yle Teema1,2 %1,3 %364 00027 %
Yle Fem0,7 %0,9 %278 00020 %
Yle yhteensä24,5 %21,4 %1 066 00079 %
MTV316,3 %20,2 %996 00073 %
Sub5,4 %6,3 %717 00053 %
AVA2,5 %2,9 %491 00036 %
C More Total2,3 %1,3 %166 00012 %
MTV yhteensä26,5 %30,7 %1 109 00082 %
Nelonen14,2 %17,3 %947 00070 %
Jim4,7 %4,3 %653 00048 %
Liv4,5 %4,1 %603 00044 %
Hero1,8 %2,1 %380 00028 %
Nelosen maksukanavat0,8 %1,0 %95 0007 %
Nelonen Media yhteensä26,0 %28,8 %1 070 00079 %
TV54,1 %4,1 %599 00044 %
Kutonen2,9 %2,7 %470 00035 %
Frii1,5 %1,3 %285 00021 %
The Discovery Channel0,6 %0,5 %62 0005 %
TLC1,4 %1,1 %260 00019 %
Warner Bros. Discovery10,7 %9,8 %822 00061 %
STAR Channel4,5 %3,6 %592 00044 %
National Geographic Channel2,6 %1,8 %328 00024 %
Disney Finland7,1 %5,4 %692 00051 %
Music TV0,8 %0,5 %120 0009 %
Muut4,4 %3,3 %387 00029 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 232 00091 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.