Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - lokakuu 2017
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 356 000
Viikot: 1-43/2017
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 235 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 91 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 14 t 21 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 3 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV110,6 %9,7 %849 00063 %
Yle TV211,5 %9,1 %891 00066 %
Yle Teema1,2 %1,2 %360 00027 %
Yle Fem0,7 %0,9 %274 00020 %
Yle yhteensä24,0 %20,9 %1 069 00079 %
MTV316,4 %20,4 %1 001 00074 %
Sub5,5 %6,3 %721 00053 %
AVA2,6 %3,0 %499 00037 %
C More Total2,2 %1,3 %163 00012 %
MTV yhteensä26,7 %30,9 %1 113 00082 %
Nelonen14,7 %17,9 %953 00070 %
Jim4,6 %4,2 %658 00049 %
Liv4,5 %4,1 %600 00044 %
Hero1,8 %2,1 %380 00028 %
Nelosen maksukanavat0,8 %1,0 %94 0007 %
Nelonen Media yhteensä26,4 %29,4 %1 074 00079 %
TV54,1 %4,1 %601 00044 %
Kutonen2,8 %2,7 %469 00035 %
Frii1,4 %1,3 %286 00021 %
The Discovery Channel0,6 %0,4 %59 0004 %
TLC1,3 %1,0 %259 00019 %
Warner Bros. Discovery10,5 %9,7 %823 00061 %
STAR Channel4,4 %3,5 %589 00043 %
National Geographic Channel2,7 %1,8 %333 00025 %
Disney Finland7,0 %5,3 %690 00051 %
Music TV0,8 %0,5 %119 0009 %
Muut4,5 %3,4 %391 00029 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 235 00091 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.