Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - lokakuu 2017
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 657 000
Viikot: 1-43/2017
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 396 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 90 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 26 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 47 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,6 %25,6 %1 873 00070 %
Yle TV210,2 %7,9 %1 818 00068 %
Yle Teema1,9 %2,1 %975 00037 %
Yle Fem1,2 %1,5 %849 00032 %
Yle yhteensä42,9 %37,1 %2 165 00081 %
MTV319,1 %23,9 %2 002 00075 %
Sub2,7 %3,1 %1 249 00047 %
AVA2,4 %2,5 %1 018 00038 %
C More Total1,3 %0,8 %263 00010 %
MTV yhteensä25,5 %30,3 %2 152 00081 %
Nelonen10,1 %12,8 %1 847 00070 %
Jim2,5 %2,4 %1 123 00042 %
Liv3,9 %3,8 %1 217 00046 %
Hero1,2 %1,5 %699 00026 %
Nelosen maksukanavat0,3 %0,4 %125 0005 %
Nelonen Media yhteensä18,0 %20,8 %2 045 00077 %
TV52,2 %2,4 %1 053 00040 %
Kutonen1,0 %1,0 %738 00028 %
Frii1,7 %1,6 %644 00024 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %79 0003 %
TLC1,0 %0,8 %534 00020 %
Warner Bros. Discovery6,4 %6,0 %1 442 00054 %
STAR Channel2,3 %1,9 %968 00036 %
National Geographic Channel1,3 %1,0 %504 00019 %
Disney Finland3,6 %2,9 %1 130 00043 %
Music TV0,3 %0,2 %110 0004 %
Muut3,3 %2,8 %774 00029 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 396 00090 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.