Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - lokakuu 2017
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 859 000
Viikot: 1-43/2017
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 360 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 90 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 16 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 54 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,3 %25,7 %3 538 00073 %
Yle TV210,9 %8,9 %3 370 00069 %
Yle Teema2,0 %2,2 %1 969 00041 %
Yle Fem1,1 %1,4 %1 620 00033 %
Yle yhteensä43,2 %38,2 %3 962 00082 %
MTV316,9 %21,5 %3 675 00076 %
Sub2,9 %3,4 %2 500 00051 %
AVA1,8 %1,9 %1 843 00038 %
C More Total2,0 %1,3 %589 00012 %
MTV yhteensä23,6 %28,1 %3 949 00081 %
Nelonen9,4 %12,0 %3 403 00070 %
Jim2,6 %2,5 %2 256 00046 %
Liv2,9 %2,8 %2 191 00045 %
Hero1,3 %1,7 %1 474 00030 %
Nelosen maksukanavat0,5 %0,7 %305 0006 %
Nelonen Media yhteensä16,8 %19,7 %3 760 00077 %
TV52,5 %2,6 %2 141 00044 %
Kutonen1,7 %1,7 %1 678 00035 %
Frii1,5 %1,4 %1 269 00026 %
The Discovery Channel0,4 %0,3 %192 0004 %
TLC0,7 %0,6 %992 00020 %
Warner Bros. Discovery7,2 %6,8 %2 848 00059 %
STAR Channel2,6 %2,2 %1 984 00041 %
National Geographic Channel2,0 %1,5 %1 174 00024 %
Disney Finland4,6 %3,6 %2 300 00047 %
Music TV0,4 %0,2 %260 0005 %
Muut4,1 %3,4 %1 664 00034 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 360 00090 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.