Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - lokakuu 2017
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 117 000
Viikot: 1-43/2017
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 080 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 97 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 34 t 21 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 4 t 55 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV142,4 %37,8 %1 065 00095 %
Yle TV210,8 %8,5 %960 00086 %
Yle Teema2,4 %2,8 %695 00062 %
Yle Fem1,3 %1,7 %606 00054 %
Yle yhteensä56,8 %50,8 %1 075 00096 %
MTV317,8 %23,0 %1 005 00090 %
Sub1,3 %1,5 %611 00055 %
AVA1,3 %1,1 %494 00044 %
C More Total1,5 %1,0 %140 00013 %
MTV yhteensä22,0 %26,6 %1 026 00092 %
Nelonen6,0 %8,1 %888 00080 %
Jim1,7 %1,7 %579 00052 %
Liv1,7 %1,8 %579 00052 %
Hero0,8 %1,0 %363 00033 %
Nelosen maksukanavat0,3 %0,4 %50 0004 %
Nelonen Media yhteensä10,5 %13,0 %946 00085 %
TV51,2 %1,3 %517 00046 %
Kutonen0,9 %0,8 %392 00035 %
Frii1,3 %1,3 %358 00032 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %34 0003 %
TLC0,4 %0,3 %252 00023 %
Warner Bros. Discovery4,3 %4,1 %684 00061 %
STAR Channel1,4 %1,2 %446 00040 %
National Geographic Channel1,3 %0,9 %267 00024 %
Disney Finland2,7 %2,1 %519 00046 %
Music TV0,2 %0,1 %35 0003 %
Muut3,5 %3,2 %497 00044 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 080 00097 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.