Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - marraskuu 2017
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 117 000
Viikot: 1-48/2017
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 057 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 95 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 33 t 52 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 4 t 57 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV142,3 %37,6 %1 042 00093 %
Yle TV210,8 %8,5 %942 00084 %
Yle Teema2,3 %2,7 %682 00061 %
Yle Fem1,3 %1,7 %595 00053 %
Yle yhteensä56,7 %50,6 %1 052 00094 %
MTV317,9 %23,2 %984 00088 %
Sub1,3 %1,5 %598 00054 %
AVA1,3 %1,1 %488 00044 %
C More Total1,5 %1,0 %137 00012 %
MTV yhteensä22,1 %26,7 %1 004 00090 %
Nelonen6,0 %8,3 %872 00078 %
Jim1,6 %1,6 %568 00051 %
Liv1,7 %1,7 %566 00051 %
Hero0,8 %1,0 %358 00032 %
Nelosen maksukanavat0,3 %0,4 %49 0004 %
Nelonen Media yhteensä10,4 %13,1 %927 00083 %
TV51,2 %1,3 %512 00046 %
Kutonen0,8 %0,8 %386 00035 %
Frii1,3 %1,3 %355 00032 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %32 0003 %
TLC0,4 %0,3 %253 00023 %
Warner Bros. Discovery4,4 %4,2 %676 00061 %
STAR Channel1,4 %1,2 %439 00039 %
National Geographic Channel1,3 %0,9 %269 00024 %
Disney Finland2,7 %2,1 %513 00046 %
Music TV0,2 %0,1 %34 0003 %
Muut3,5 %3,2 %491 00044 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 057 00095 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.