Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - marraskuu 2017
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 356 000
Viikot: 1-48/2017
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 211 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 89 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 14 t 8 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 4 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV110,6 %9,7 %831 00061 %
Yle TV211,6 %9,2 %875 00065 %
Yle Teema1,1 %1,2 %348 00026 %
Yle Fem0,7 %0,8 %265 00020 %
Yle yhteensä24,0 %20,9 %1 048 00077 %
MTV316,6 %20,5 %982 00072 %
Sub5,5 %6,3 %712 00053 %
AVA2,7 %3,0 %492 00036 %
C More Total2,1 %1,2 %156 00012 %
MTV yhteensä26,8 %31,0 %1 092 00081 %
Nelonen14,6 %17,9 %936 00069 %
Jim4,6 %4,2 %645 00048 %
Liv4,5 %4,0 %586 00043 %
Hero1,8 %2,1 %373 00028 %
Nelosen maksukanavat0,8 %1,0 %92 0007 %
Nelonen Media yhteensä26,3 %29,2 %1 053 00078 %
TV54,0 %4,1 %588 00043 %
Kutonen2,8 %2,7 %459 00034 %
Frii1,4 %1,2 %280 00021 %
The Discovery Channel0,6 %0,4 %57 0004 %
TLC1,3 %1,0 %253 00019 %
Warner Bros. Discovery10,5 %9,6 %805 00059 %
STAR Channel4,4 %3,5 %575 00042 %
National Geographic Channel2,7 %1,9 %331 00024 %
Disney Finland7,1 %5,3 %676 00050 %
Music TV0,8 %0,5 %116 0009 %
Muut4,5 %3,4 %382 00028 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 211 00089 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.