Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - marraskuu 2017
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 226 000
Viikot: 1-48/2017
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 584 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 88 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 59 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 46 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,7 %25,3 %3 584 00069 %
Yle TV211,2 %8,9 %3 530 00068 %
Yle Teema1,9 %2,1 %1 947 00037 %
Yle Fem1,1 %1,4 %1 628 00031 %
Yle yhteensä42,9 %37,8 %4 135 00079 %
MTV316,8 %21,6 %3 784 00072 %
Sub3,0 %3,5 %2 538 00049 %
AVA1,8 %1,9 %1 851 00035 %
C More Total1,9 %1,2 %609 00012 %
MTV yhteensä23,6 %28,2 %4 089 00078 %
Nelonen9,7 %12,3 %3 555 00068 %
Jim2,6 %2,5 %2 263 00043 %
Liv2,8 %2,8 %2 190 00042 %
Hero1,3 %1,7 %1 469 00028 %
Nelosen maksukanavat0,5 %0,7 %322 0006 %
Nelonen Media yhteensä17,0 %19,8 %3 921 00075 %
TV52,4 %2,6 %2 156 00041 %
Kutonen1,7 %1,7 %1 688 00032 %
Frii1,5 %1,4 %1 266 00024 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %188 0004 %
TLC0,7 %0,6 %1 001 00019 %
Warner Bros. Discovery7,1 %6,8 %2 890 00055 %
STAR Channel2,7 %2,2 %2 057 00039 %
National Geographic Channel2,0 %1,5 %1 202 00023 %
Disney Finland4,7 %3,7 %2 386 00046 %
Music TV0,4 %0,2 %255 0005 %
Muut4,3 %3,5 %1 706 00033 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 584 00088 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.