Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - lokakuu 2017
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 226 000
Viikot: 1-43/2017
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 680 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 90 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 17 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 46 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,7 %25,3 %3 665 00070 %
Yle TV211,2 %8,9 %3 598 00069 %
Yle Teema2,0 %2,2 %1 999 00038 %
Yle Fem1,1 %1,4 %1 669 00032 %
Yle yhteensä42,9 %37,9 %4 225 00081 %
MTV316,7 %21,4 %3 859 00074 %
Sub3,0 %3,5 %2 583 00049 %
AVA1,8 %1,9 %1 877 00036 %
C More Total2,0 %1,3 %628 00012 %
MTV yhteensä23,5 %28,1 %4 170 00080 %
Nelonen9,7 %12,2 %3 622 00069 %
Jim2,6 %2,5 %2 314 00044 %
Liv2,8 %2,8 %2 248 00043 %
Hero1,3 %1,7 %1 496 00029 %
Nelosen maksukanavat0,5 %0,7 %330 0006 %
Nelonen Media yhteensä17,0 %19,9 %4 001 00077 %
TV52,5 %2,6 %2 197 00042 %
Kutonen1,7 %1,7 %1 722 00033 %
Frii1,5 %1,4 %1 287 00025 %
The Discovery Channel0,4 %0,3 %197 0004 %
TLC0,7 %0,6 %1 014 00019 %
Warner Bros. Discovery7,1 %6,8 %2 946 00056 %
STAR Channel2,7 %2,2 %2 102 00040 %
National Geographic Channel2,0 %1,4 %1 205 00023 %
Disney Finland4,7 %3,6 %2 431 00047 %
Music TV0,4 %0,2 %262 0005 %
Muut4,3 %3,5 %1 739 00033 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 680 00090 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.