Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - lokakuu 2017
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 456 000
Viikot: 1-43/2017
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 393 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 96 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 24 t 25 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 30 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,3 %25,0 %1 313 00090 %
Yle TV210,5 %9,0 %1 175 00081 %
Yle Teema2,2 %2,4 %824 00057 %
Yle Fem1,2 %1,5 %670 00046 %
Yle yhteensä42,2 %37,9 %1 357 00093 %
MTV315,9 %20,4 %1 266 00087 %
Sub2,9 %3,3 %896 00062 %
AVA1,9 %2,0 %711 00049 %
C More Total2,2 %1,4 %222 00015 %
MTV yhteensä22,9 %27,1 %1 312 00090 %
Nelonen9,3 %11,6 %1 165 00080 %
Jim2,4 %2,2 %812 00056 %
Liv2,9 %3,0 %819 00056 %
Hero1,7 %2,1 %632 00043 %
Nelosen maksukanavat0,6 %0,7 %124 0009 %
Nelonen Media yhteensä17,0 %19,6 %1 262 00087 %
TV52,8 %3,0 %829 00057 %
Kutonen2,1 %2,0 %689 00047 %
Frii1,8 %1,7 %546 00038 %
The Discovery Channel0,4 %0,3 %80 0006 %
TLC0,6 %0,5 %396 00027 %
Warner Bros. Discovery8,3 %7,9 %1 035 00071 %
STAR Channel2,7 %2,3 %753 00052 %
National Geographic Channel2,5 %1,8 %483 00033 %
Disney Finland5,2 %4,1 %856 00059 %
Music TV0,2 %0,1 %73 0005 %
Muut4,2 %3,3 %623 00043 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 393 00096 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.