Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - lokakuu 2017
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 381 000
Viikot: 1-43/2017
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 117 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 89 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 8 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 53 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,3 %25,4 %1 722 00072 %
Yle TV211,9 %10,1 %1 658 00070 %
Yle Teema2,1 %2,3 %1 007 00042 %
Yle Fem1,0 %1,3 %791 00033 %
Yle yhteensä43,3 %39,1 %1 919 00081 %
MTV314,4 %18,6 %1 762 00074 %
Sub3,2 %3,9 %1 288 00054 %
AVA1,2 %1,2 %844 00035 %
C More Total2,7 %1,8 %344 00014 %
MTV yhteensä21,5 %25,6 %1 904 00080 %
Nelonen9,1 %11,4 %1 660 00070 %
Jim2,8 %2,6 %1 161 00049 %
Liv1,8 %1,8 %1 004 00042 %
Hero1,4 %1,9 %785 00033 %
Nelosen maksukanavat0,8 %1,0 %190 0008 %
Nelonen Media yhteensä15,8 %18,8 %1 829 00077 %
TV52,7 %2,9 %1 113 00047 %
Kutonen2,5 %2,5 %957 00040 %
Frii1,2 %1,1 %632 00027 %
The Discovery Channel0,5 %0,4 %116 0005 %
TLC0,4 %0,3 %469 00020 %
Warner Bros. Discovery8,0 %7,7 %1 451 00061 %
STAR Channel3,0 %2,5 %1 068 00045 %
National Geographic Channel2,8 %2,0 %682 00029 %
Disney Finland5,8 %4,5 %1 227 00052 %
Music TV0,5 %0,3 %151 0006 %
Muut5,1 %4,1 %922 00039 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 117 00089 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.