Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - lokakuu 2017
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 569 000
Viikot: 1-43/2017
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 283 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 89 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 9 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 44 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,7 %25,0 %1 793 00070 %
Yle TV212,2 %10,1 %1 780 00069 %
Yle Teema2,0 %2,3 %1 024 00040 %
Yle Fem1,0 %1,3 %820 00032 %
Yle yhteensä43,0 %38,8 %2 059 00080 %
MTV314,3 %18,6 %1 856 00072 %
Sub3,2 %3,9 %1 334 00052 %
AVA1,2 %1,2 %860 00033 %
C More Total2,7 %1,8 %364 00014 %
MTV yhteensä21,3 %25,6 %2 019 00079 %
Nelonen9,4 %11,6 %1 775 00069 %
Jim2,7 %2,6 %1 191 00046 %
Liv1,7 %1,7 %1 031 00040 %
Hero1,4 %1,9 %797 00031 %
Nelosen maksukanavat0,8 %1,0 %205 0008 %
Nelonen Media yhteensä16,1 %18,9 %1 955 00076 %
TV52,7 %2,9 %1 144 00045 %
Kutonen2,5 %2,5 %985 00038 %
Frii1,2 %1,1 %643 00025 %
The Discovery Channel0,5 %0,4 %119 0005 %
TLC0,4 %0,3 %479 00019 %
Warner Bros. Discovery7,9 %7,7 %1 504 00059 %
STAR Channel3,1 %2,5 %1 134 00044 %
National Geographic Channel2,8 %2,0 %701 00027 %
Disney Finland5,9 %4,4 %1 301 00051 %
Music TV0,5 %0,3 %152 0006 %
Muut5,4 %4,3 %965 00038 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 283 00089 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.