Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - syyskuu 2017
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 569 000
Viikot: 1-39/2017
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 282 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 89 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 8 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 44 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,5 %24,9 %1 795 00070 %
Yle TV212,7 %10,6 %1 782 00069 %
Yle Teema2,1 %2,4 %1 032 00040 %
Yle Fem1,0 %1,4 %828 00032 %
Yle yhteensä43,4 %39,2 %2 060 00080 %
MTV314,2 %18,5 %1 852 00072 %
Sub3,2 %3,9 %1 330 00052 %
AVA1,1 %1,2 %852 00033 %
C More Total2,8 %1,9 %369 00014 %
MTV yhteensä21,2 %25,4 %2 016 00078 %
Nelonen9,2 %11,4 %1 770 00069 %
Jim2,7 %2,6 %1 185 00046 %
Liv1,7 %1,7 %1 035 00040 %
Hero1,4 %1,9 %799 00031 %
Nelosen maksukanavat0,8 %1,0 %209 0008 %
Nelonen Media yhteensä15,9 %18,7 %1 952 00076 %
TV52,7 %2,9 %1 139 00044 %
Kutonen2,5 %2,5 %984 00038 %
Frii1,1 %1,1 %640 00025 %
The Discovery Channel0,6 %0,4 %122 0005 %
TLC0,4 %0,3 %477 00019 %
Warner Bros. Discovery7,9 %7,6 %1 500 00058 %
STAR Channel3,1 %2,5 %1 139 00044 %
National Geographic Channel2,7 %1,9 %689 00027 %
Disney Finland5,8 %4,5 %1 304 00051 %
Music TV0,5 %0,3 %154 0006 %
Muut5,3 %4,3 %960 00037 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 282 00089 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.