Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - elokuu 2017
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 569 000
Viikot: 1-35/2017
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 215 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 86 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 39 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 45 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,3 %24,8 %1 744 00068 %
Yle TV213,1 %10,7 %1 728 00067 %
Yle Teema2,1 %2,4 %1 017 00040 %
Yle Fem1,1 %1,4 %818 00032 %
Yle yhteensä43,7 %39,4 %1 999 00078 %
MTV314,1 %18,5 %1 798 00070 %
Sub3,1 %3,9 %1 286 00050 %
AVA1,1 %1,1 %825 00032 %
C More Total2,8 %1,9 %356 00014 %
MTV yhteensä21,2 %25,5 %1 954 00076 %
Nelonen9,0 %11,0 %1 712 00067 %
Jim2,7 %2,7 %1 147 00045 %
Liv1,7 %1,7 %1 003 00039 %
Hero1,4 %1,9 %780 00030 %
Nelosen maksukanavat0,8 %1,0 %208 0008 %
Nelonen Media yhteensä15,6 %18,3 %1 892 00074 %
TV52,7 %2,9 %1 106 00043 %
Kutonen2,5 %2,5 %955 00037 %
Frii1,1 %1,1 %621 00024 %
The Discovery Channel0,6 %0,4 %123 0005 %
TLC0,4 %0,3 %457 00018 %
Warner Bros. Discovery7,4 %7,3 %1 437 00056 %
STAR Channel3,2 %2,5 %1 114 00043 %
National Geographic Channel2,6 %1,9 %648 00025 %
Disney Finland5,8 %4,4 %1 270 00049 %
Music TV0,5 %0,3 %149 0006 %
Muut5,9 %4,7 %953 00037 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 215 00086 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.