Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - elokuu 2017
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 356 000
Viikot: 1-35/2017
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 193 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 88 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 13 t 47 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 2 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV110,9 %10,0 %826 00061 %
Yle TV212,0 %9,4 %855 00063 %
Yle Teema1,3 %1,3 %364 00027 %
Yle Fem0,7 %0,9 %278 00020 %
Yle yhteensä24,9 %21,6 %1 034 00076 %
MTV316,3 %20,3 %966 00071 %
Sub5,3 %6,3 %691 00051 %
AVA2,5 %2,8 %470 00035 %
C More Total2,3 %1,4 %160 00012 %
MTV yhteensä26,4 %30,8 %1 072 00079 %
Nelonen13,7 %16,6 %913 00067 %
Jim4,7 %4,4 %631 00047 %
Liv4,5 %4,1 %582 00043 %
Hero1,8 %2,2 %371 00027 %
Nelosen maksukanavat0,7 %1,0 %94 0007 %
Nelonen Media yhteensä25,5 %28,2 %1 034 00076 %
TV54,2 %4,2 %580 00043 %
Kutonen2,9 %2,7 %456 00034 %
Frii1,5 %1,3 %280 00021 %
The Discovery Channel0,7 %0,5 %62 0005 %
TLC1,4 %1,1 %253 00019 %
Warner Bros. Discovery10,7 %9,9 %791 00058 %
STAR Channel4,6 %3,7 %581 00043 %
National Geographic Channel2,6 %1,8 %309 00023 %
Disney Finland7,1 %5,5 %674 00050 %
Music TV0,8 %0,5 %116 0009 %
Muut4,7 %3,6 %386 00028 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 193 00088 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.