Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - elokuu 2017
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 859 000
Viikot: 1-35/2017
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 229 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 87 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 42 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 54 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,1 %25,7 %3 443 00071 %
Yle TV211,7 %9,4 %3 273 00067 %
Yle Teema2,1 %2,4 %1 965 00040 %
Yle Fem1,1 %1,4 %1 621 00033 %
Yle yhteensä44,0 %38,9 %3 848 00079 %
MTV316,7 %21,3 %3 560 00073 %
Sub2,9 %3,4 %2 415 00050 %
AVA1,8 %1,8 %1 763 00036 %
C More Total2,0 %1,3 %577 00012 %
MTV yhteensä23,3 %27,9 %3 825 00079 %
Nelonen8,9 %11,2 %3 276 00067 %
Jim2,7 %2,6 %2 180 00045 %
Liv2,8 %2,8 %2 130 00044 %
Hero1,4 %1,8 %1 444 00030 %
Nelosen maksukanavat0,5 %0,7 %308 0006 %
Nelonen Media yhteensä16,3 %19,0 %3 636 00075 %
TV52,5 %2,6 %2 062 00042 %
Kutonen1,8 %1,7 %1 632 00034 %
Frii1,5 %1,4 %1 227 00025 %
The Discovery Channel0,4 %0,3 %199 0004 %
TLC0,7 %0,6 %949 00020 %
Warner Bros. Discovery6,9 %6,7 %2 720 00056 %
STAR Channel2,6 %2,2 %1 950 00040 %
National Geographic Channel1,9 %1,4 %1 088 00022 %
Disney Finland4,6 %3,6 %2 245 00046 %
Music TV0,4 %0,2 %256 0005 %
Muut4,5 %3,7 %1 651 00034 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 229 00087 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.