Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - elokuu 2017
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 226 000
Viikot: 1-35/2017
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 538 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 87 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 45 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 46 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,5 %25,4 %3 568 00068 %
Yle TV212,0 %9,5 %3 493 00067 %
Yle Teema2,1 %2,3 %1 995 00038 %
Yle Fem1,1 %1,5 %1 670 00032 %
Yle yhteensä43,7 %38,6 %4 102 00079 %
MTV316,5 %21,2 %3 733 00071 %
Sub2,9 %3,5 %2 495 00048 %
AVA1,7 %1,8 %1 795 00034 %
C More Total2,1 %1,4 %616 00012 %
MTV yhteensä23,2 %27,9 %4 036 00077 %
Nelonen9,1 %11,4 %3 482 00067 %
Jim2,7 %2,6 %2 238 00043 %
Liv2,8 %2,8 %2 187 00042 %
Hero1,3 %1,7 %1 466 00028 %
Nelosen maksukanavat0,5 %0,7 %335 0006 %
Nelonen Media yhteensä16,5 %19,2 %3 865 00074 %
TV52,5 %2,6 %2 116 00040 %
Kutonen1,7 %1,7 %1 676 00032 %
Frii1,4 %1,4 %1 245 00024 %
The Discovery Channel0,4 %0,3 %204 0004 %
TLC0,7 %0,6 %970 00019 %
Warner Bros. Discovery6,8 %6,6 %2 813 00054 %
STAR Channel2,7 %2,2 %2 065 00040 %
National Geographic Channel1,9 %1,4 %1 116 00021 %
Disney Finland4,6 %3,6 %2 373 00045 %
Music TV0,4 %0,2 %258 0005 %
Muut4,7 %3,8 %1 727 00033 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 538 00087 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.