Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - elokuu 2017
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 657 000
Viikot: 1-35/2017
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 323 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 87 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 51 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 47 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,6 %25,9 %1 824 00069 %
Yle TV210,9 %8,3 %1 764 00066 %
Yle Teema2,0 %2,3 %978 00037 %
Yle Fem1,2 %1,5 %852 00032 %
Yle yhteensä43,7 %38,0 %2 103 00079 %
MTV318,8 %23,7 %1 935 00073 %
Sub2,7 %3,1 %1 208 00045 %
AVA2,3 %2,4 %971 00037 %
C More Total1,3 %0,8 %259 00010 %
MTV yhteensä25,2 %30,0 %2 082 00078 %
Nelonen9,3 %11,7 %1 770 00067 %
Jim2,6 %2,5 %1 090 00041 %
Liv3,8 %3,8 %1 184 00045 %
Hero1,3 %1,6 %686 00026 %
Nelosen maksukanavat0,3 %0,4 %127 0005 %
Nelonen Media yhteensä17,3 %19,9 %1 973 00074 %
TV52,2 %2,3 %1 010 00038 %
Kutonen1,0 %1,0 %721 00027 %
Frii1,7 %1,6 %624 00023 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %82 0003 %
TLC1,1 %0,9 %513 00019 %
Warner Bros. Discovery6,3 %6,0 %1 376 00052 %
STAR Channel2,3 %1,9 %951 00036 %
National Geographic Channel1,3 %1,0 %469 00018 %
Disney Finland3,5 %2,9 %1 103 00042 %
Music TV0,3 %0,2 %109 0004 %
Muut3,6 %3,0 %773 00029 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 323 00087 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.