Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - syyskuu 2017
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 859 000
Viikot: 1-39/2017
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 357 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 90 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 12 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 53 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,2 %25,7 %3 543 00073 %
Yle TV211,3 %9,3 %3 370 00069 %
Yle Teema2,1 %2,3 %1 989 00041 %
Yle Fem1,1 %1,4 %1 636 00034 %
Yle yhteensä43,6 %38,6 %3 963 00082 %
MTV316,7 %21,3 %3 667 00075 %
Sub2,9 %3,4 %2 491 00051 %
AVA1,8 %1,8 %1 823 00038 %
C More Total2,0 %1,3 %595 00012 %
MTV yhteensä23,4 %27,9 %3 944 00081 %
Nelonen9,2 %11,6 %3 390 00070 %
Jim2,7 %2,5 %2 245 00046 %
Liv2,9 %2,8 %2 198 00045 %
Hero1,3 %1,7 %1 475 00030 %
Nelosen maksukanavat0,5 %0,7 %309 0006 %
Nelonen Media yhteensä16,6 %19,4 %3 754 00077 %
TV52,5 %2,6 %2 127 00044 %
Kutonen1,8 %1,7 %1 677 00035 %
Frii1,5 %1,4 %1 263 00026 %
The Discovery Channel0,4 %0,3 %199 0004 %
TLC0,7 %0,6 %987 00020 %
Warner Bros. Discovery7,2 %6,8 %2 838 00058 %
STAR Channel2,6 %2,2 %1 991 00041 %
National Geographic Channel2,0 %1,5 %1 154 00024 %
Disney Finland4,6 %3,7 %2 303 00047 %
Music TV0,4 %0,2 %264 0005 %
Muut4,1 %3,4 %1 655 00034 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 357 00090 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.