Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - syyskuu 2017
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 456 000
Viikot: 1-39/2017
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 392 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 96 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 24 t 21 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 29 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,1 %24,9 %1 313 00090 %
Yle TV211,0 %9,4 %1 178 00081 %
Yle Teema2,3 %2,5 %830 00057 %
Yle Fem1,2 %1,5 %679 00047 %
Yle yhteensä42,5 %38,2 %1 358 00093 %
MTV315,8 %20,2 %1 266 00087 %
Sub2,8 %3,3 %893 00061 %
AVA1,8 %1,9 %704 00048 %
C More Total2,2 %1,5 %225 00015 %
MTV yhteensä22,7 %26,9 %1 311 00090 %
Nelonen9,2 %11,3 %1 162 00080 %
Jim2,4 %2,2 %809 00056 %
Liv2,9 %3,0 %821 00056 %
Hero1,7 %2,2 %635 00044 %
Nelosen maksukanavat0,6 %0,7 %126 0009 %
Nelonen Media yhteensä16,8 %19,4 %1 259 00086 %
TV52,8 %3,0 %825 00057 %
Kutonen2,1 %2,0 %690 00047 %
Frii1,8 %1,6 %543 00037 %
The Discovery Channel0,4 %0,3 %83 0006 %
TLC0,6 %0,5 %393 00027 %
Warner Bros. Discovery8,3 %7,8 %1 031 00071 %
STAR Channel2,7 %2,3 %754 00052 %
National Geographic Channel2,4 %1,8 %476 00033 %
Disney Finland5,2 %4,1 %856 00059 %
Music TV0,2 %0,2 %74 0005 %
Muut4,3 %3,3 %621 00043 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 392 00096 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.