Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - syyskuu 2017
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 226 000
Viikot: 1-39/2017
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 677 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 90 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 14 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 45 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,6 %25,3 %3 670 00070 %
Yle TV211,6 %9,3 %3 598 00069 %
Yle Teema2,0 %2,3 %2 019 00039 %
Yle Fem1,1 %1,4 %1 685 00032 %
Yle yhteensä43,3 %38,3 %4 226 00081 %
MTV316,6 %21,3 %3 847 00074 %
Sub2,9 %3,5 %2 574 00049 %
AVA1,8 %1,8 %1 857 00036 %
C More Total2,0 %1,3 %635 00012 %
MTV yhteensä23,3 %27,9 %4 163 00080 %
Nelonen9,5 %11,9 %3 606 00069 %
Jim2,6 %2,5 %2 303 00044 %
Liv2,8 %2,8 %2 256 00043 %
Hero1,3 %1,7 %1 498 00029 %
Nelosen maksukanavat0,6 %0,7 %336 0006 %
Nelonen Media yhteensä16,8 %19,6 %3 992 00076 %
TV52,4 %2,6 %2 183 00042 %
Kutonen1,7 %1,7 %1 722 00033 %
Frii1,4 %1,4 %1 280 00025 %
The Discovery Channel0,4 %0,3 %203 0004 %
TLC0,7 %0,6 %1 009 00019 %
Warner Bros. Discovery7,1 %6,8 %2 935 00056 %
STAR Channel2,7 %2,2 %2 109 00040 %
National Geographic Channel2,0 %1,4 %1 184 00023 %
Disney Finland4,7 %3,6 %2 435 00047 %
Music TV0,4 %0,2 %266 0005 %
Muut4,3 %3,5 %1 730 00033 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 677 00090 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.