Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - syyskuu 2017
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 117 000
Viikot: 1-39/2017
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 080 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 97 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 34 t 18 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 4 t 54 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV142,2 %37,8 %1 064 00095 %
Yle TV211,3 %8,9 %959 00086 %
Yle Teema2,4 %2,9 %700 00063 %
Yle Fem1,3 %1,7 %607 00054 %
Yle yhteensä57,2 %51,3 %1 074 00096 %
MTV317,6 %22,8 %1 005 00090 %
Sub1,3 %1,5 %608 00054 %
AVA1,3 %1,1 %491 00044 %
C More Total1,5 %1,0 %141 00013 %
MTV yhteensä21,8 %26,4 %1 026 00092 %
Nelonen5,8 %7,9 %886 00079 %
Jim1,7 %1,7 %577 00052 %
Liv1,7 %1,8 %580 00052 %
Hero0,8 %1,1 %361 00032 %
Nelosen maksukanavat0,4 %0,4 %51 0005 %
Nelonen Media yhteensä10,3 %12,9 %946 00085 %
TV51,2 %1,2 %509 00046 %
Kutonen0,9 %0,8 %389 00035 %
Frii1,3 %1,3 %355 00032 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %34 0003 %
TLC0,4 %0,3 %247 00022 %
Warner Bros. Discovery4,3 %4,0 %678 00061 %
STAR Channel1,4 %1,2 %444 00040 %
National Geographic Channel1,2 %0,9 %260 00023 %
Disney Finland2,6 %2,1 %516 00046 %
Music TV0,2 %0,2 %36 0003 %
Muut3,5 %3,2 %493 00044 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 080 00097 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.