Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - syyskuu 2017
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 478 000
Viikot: 1-39/2017
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 241 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 90 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 18 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 54 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV130,2 %26,1 %1 820 00073 %
Yle TV210,3 %8,1 %1 710 00069 %
Yle Teema2,0 %2,2 %973 00039 %
Yle Fem1,2 %1,5 %838 00034 %
Yle yhteensä43,6 %37,9 %2 043 00082 %
MTV319,0 %23,8 %1 908 00077 %
Sub2,7 %3,0 %1 207 00049 %
AVA2,4 %2,4 %987 00040 %
C More Total1,3 %0,8 %247 00010 %
MTV yhteensä25,4 %30,0 %2 041 00082 %
Nelonen9,4 %12,0 %1 734 00070 %
Jim2,6 %2,4 %1 090 00044 %
Liv3,9 %3,8 %1 190 00048 %
Hero1,3 %1,5 %689 00028 %
Nelosen maksukanavat0,3 %0,4 %116 0005 %
Nelonen Media yhteensä17,5 %20,2 %1 926 00078 %
TV52,2 %2,3 %1 019 00041 %
Kutonen1,0 %1,0 %720 00029 %
Frii1,8 %1,7 %634 00026 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %79 0003 %
TLC1,0 %0,8 %520 00021 %
Warner Bros. Discovery6,5 %6,1 %1 390 00056 %
STAR Channel2,2 %1,9 %919 00037 %
National Geographic Channel1,3 %1,0 %482 00019 %
Disney Finland3,5 %2,9 %1 074 00043 %
Music TV0,3 %0,2 %111 0004 %
Muut3,2 %2,8 %739 00030 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 241 00090 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.