Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - heinäkuu 2017
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 569 000
Viikot: 1-30/2017
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 285 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 89 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 25 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 47 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,3 %24,9 %1 802 00070 %
Yle TV212,2 %9,4 %1 779 00069 %
Yle Teema2,2 %2,6 %1 070 00042 %
Yle Fem1,1 %1,5 %866 00034 %
Yle yhteensä42,8 %38,3 %2 063 00080 %
MTV314,6 %19,2 %1 872 00073 %
Sub3,2 %4,0 %1 347 00052 %
AVA1,1 %1,2 %861 00034 %
C More Total2,9 %2,0 %367 00014 %
MTV yhteensä21,7 %26,3 %2 025 00079 %
Nelonen9,1 %11,2 %1 784 00069 %
Jim2,8 %2,6 %1 194 00046 %
Liv1,7 %1,7 %1 047 00041 %
Hero1,5 %2,0 %815 00032 %
Nelosen maksukanavat0,8 %1,1 %221 0009 %
Nelonen Media yhteensä15,8 %18,6 %1 963 00076 %
TV52,8 %3,0 %1 153 00045 %
Kutonen2,5 %2,4 %987 00038 %
Frii1,1 %1,1 %647 00025 %
The Discovery Channel0,6 %0,5 %130 0005 %
TLC0,4 %0,3 %465 00018 %
Warner Bros. Discovery7,4 %7,3 %1 486 00058 %
STAR Channel3,2 %2,6 %1 158 00045 %
National Geographic Channel2,5 %1,8 %644 00025 %
Disney Finland5,7 %4,3 %1 311 00051 %
Music TV0,5 %0,3 %155 0006 %
Muut6,1 %4,8 %987 00038 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 285 00089 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.