Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - heinäkuu 2017
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 226 000
Viikot: 1-30/2017
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 683 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 90 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 33 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 48 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,5 %25,4 %3 689 00071 %
Yle TV211,2 %8,3 %3 601 00069 %
Yle Teema2,1 %2,4 %2 098 00040 %
Yle Fem1,2 %1,5 %1 766 00034 %
Yle yhteensä43,0 %37,7 %4 233 00081 %
MTV316,9 %21,9 %3 887 00074 %
Sub3,0 %3,5 %2 612 00050 %
AVA1,7 %1,8 %1 875 00036 %
C More Total2,1 %1,4 %633 00012 %
MTV yhteensä23,7 %28,6 %4 184 00080 %
Nelonen9,3 %11,7 %3 635 00070 %
Jim2,7 %2,6 %2 329 00045 %
Liv2,7 %2,7 %2 281 00044 %
Hero1,4 %1,8 %1 528 00029 %
Nelosen maksukanavat0,6 %0,7 %357 0007 %
Nelonen Media yhteensä16,7 %19,5 %4 014 00077 %
TV52,5 %2,7 %2 203 00042 %
Kutonen1,7 %1,7 %1 737 00033 %
Frii1,4 %1,3 %1 293 00025 %
The Discovery Channel0,4 %0,3 %218 0004 %
TLC0,7 %0,6 %987 00019 %
Warner Bros. Discovery6,8 %6,6 %2 907 00056 %
STAR Channel2,7 %2,2 %2 155 00041 %
National Geographic Channel1,8 %1,3 %1 108 00021 %
Disney Finland4,5 %3,5 %2 455 00047 %
Music TV0,4 %0,2 %267 0005 %
Muut4,8 %3,9 %1 791 00034 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 683 00090 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.