Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - heinäkuu 2017
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 478 000
Viikot: 1-30/2017
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 245 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 91 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 39 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 57 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV130,2 %26,2 %1 830 00074 %
Yle TV29,9 %7,4 %1 716 00069 %
Yle Teema2,1 %2,3 %1 014 00041 %
Yle Fem1,2 %1,6 %880 00036 %
Yle yhteensä43,5 %37,5 %2 049 00083 %
MTV319,4 %24,4 %1 928 00078 %
Sub2,7 %3,1 %1 228 00050 %
AVA2,4 %2,4 %997 00040 %
C More Total1,3 %0,8 %247 00010 %
MTV yhteensä25,8 %30,7 %2 053 00083 %
Nelonen9,3 %11,9 %1 749 00071 %
Jim2,6 %2,5 %1 106 00045 %
Liv3,8 %3,7 %1 203 00049 %
Hero1,3 %1,6 %703 00028 %
Nelosen maksukanavat0,3 %0,4 %124 0005 %
Nelonen Media yhteensä17,3 %20,0 %1 936 00078 %
TV52,3 %2,3 %1 024 00041 %
Kutonen1,0 %1,0 %732 00030 %
Frii1,7 %1,6 %640 00026 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %85 0003 %
TLC1,1 %0,9 %511 00021 %
Warner Bros. Discovery6,3 %5,9 %1 376 00056 %
STAR Channel2,2 %1,9 %946 00038 %
National Geographic Channel1,2 %0,9 %453 00018 %
Disney Finland3,4 %2,8 %1 087 00044 %
Music TV0,3 %0,2 %111 0004 %
Muut3,5 %3,0 %769 00031 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 245 00091 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.