Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - heinäkuu 2017
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 456 000
Viikot: 1-30/2017
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 392 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 96 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 24 t 44 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 32 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,9 %24,9 %1 318 00091 %
Yle TV210,5 %8,4 %1 183 00081 %
Yle Teema2,4 %2,6 %859 00059 %
Yle Fem1,3 %1,6 %712 00049 %
Yle yhteensä42,1 %37,6 %1 361 00093 %
MTV316,3 %21,0 %1 274 00088 %
Sub2,9 %3,3 %906 00062 %
AVA1,8 %1,9 %715 00049 %
C More Total2,3 %1,6 %229 00016 %
MTV yhteensä23,3 %27,8 %1 316 00090 %
Nelonen9,0 %11,1 %1 170 00080 %
Jim2,4 %2,2 %818 00056 %
Liv2,8 %2,9 %832 00057 %
Hero1,7 %2,2 %649 00045 %
Nelosen maksukanavat0,6 %0,7 %134 0009 %
Nelonen Media yhteensä16,6 %19,2 %1 264 00087 %
TV52,9 %3,0 %838 00058 %
Kutonen2,1 %2,0 %696 00048 %
Frii1,7 %1,6 %547 00038 %
The Discovery Channel0,5 %0,4 %89 0006 %
TLC0,7 %0,6 %386 00026 %
Warner Bros. Discovery7,9 %7,5 %1 027 00071 %
STAR Channel2,7 %2,3 %768 00053 %
National Geographic Channel2,2 %1,6 %448 00031 %
Disney Finland4,9 %3,9 %861 00059 %
Music TV0,2 %0,2 %74 0005 %
Muut5,0 %3,8 %642 00044 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 392 00096 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.