Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - kesäkuu 2017
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 569 000
Viikot: 1-26/2017
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 310 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 90 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 2 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 52 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,3 %24,8 %1 827 00071 %
Yle TV212,3 %9,2 %1 816 00071 %
Yle Teema2,3 %2,6 %1 100 00043 %
Yle Fem1,2 %1,6 %899 00035 %
Yle yhteensä43,1 %38,2 %2 094 00082 %
MTV314,9 %19,7 %1 909 00074 %
Sub3,3 %4,1 %1 381 00054 %
AVA1,1 %1,1 %882 00034 %
C More Total2,8 %2,0 %365 00014 %
MTV yhteensä22,0 %26,9 %2 057 00080 %
Nelonen9,0 %11,2 %1 819 00071 %
Jim2,7 %2,6 %1 212 00047 %
Liv1,6 %1,6 %1 066 00042 %
Hero1,5 %2,0 %828 00032 %
Nelosen maksukanavat0,9 %1,2 %231 0009 %
Nelonen Media yhteensä15,7 %18,6 %1 990 00077 %
TV52,8 %3,1 %1 171 00046 %
Kutonen2,4 %2,3 %989 00038 %
Frii1,1 %1,1 %649 00025 %
The Discovery Channel0,6 %0,5 %138 0005 %
TLC0,4 %0,3 %452 00018 %
Warner Bros. Discovery7,3 %7,2 %1 499 00058 %
STAR Channel3,1 %2,4 %1 172 00046 %
National Geographic Channel2,3 %1,6 %617 00024 %
Disney Finland5,4 %4,1 %1 318 00051 %
Music TV0,5 %0,3 %157 0006 %
Muut6,0 %4,7 %991 00039 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 310 00090 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.