Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - kesäkuu 2017
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 859 000
Viikot: 1-26/2017
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 410 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 91 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 15 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 3 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,0 %25,6 %3 607 00074 %
Yle TV211,0 %8,2 %3 446 00071 %
Yle Teema2,2 %2,5 %2 129 00044 %
Yle Fem1,2 %1,5 %1 773 00036 %
Yle yhteensä43,4 %37,8 %4 027 00083 %
MTV317,6 %22,7 %3 780 00078 %
Sub3,0 %3,5 %2 600 00054 %
AVA1,7 %1,8 %1 888 00039 %
C More Total2,0 %1,4 %589 00012 %
MTV yhteensä24,3 %29,4 %4 026 00083 %
Nelonen9,1 %11,7 %3 496 00072 %
Jim2,6 %2,5 %2 304 00047 %
Liv2,6 %2,6 %2 266 00047 %
Hero1,4 %1,8 %1 530 00031 %
Nelosen maksukanavat0,6 %0,8 %342 0007 %
Nelonen Media yhteensä16,3 %19,3 %3 831 00079 %
TV52,6 %2,7 %2 180 00045 %
Kutonen1,7 %1,6 %1 700 00035 %
Frii1,4 %1,3 %1 285 00026 %
The Discovery Channel0,4 %0,3 %224 0005 %
TLC0,7 %0,6 %945 00019 %
Warner Bros. Discovery6,8 %6,4 %2 835 00058 %
STAR Channel2,6 %2,1 %2 066 00043 %
National Geographic Channel1,7 %1,2 %1 036 00021 %
Disney Finland4,2 %3,3 %2 338 00048 %
Music TV0,4 %0,2 %268 0006 %
Muut4,5 %3,6 %1 716 00035 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 410 00091 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.