Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - kesäkuu 2017
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 356 000
Viikot: 1-26/2017
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 245 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 92 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 14 t 57 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 9 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV111,0 %10,0 %875 00064 %
Yle TV211,2 %8,2 %907 00067 %
Yle Teema1,3 %1,4 %403 00030 %
Yle Fem0,8 %1,0 %312 00023 %
Yle yhteensä24,2 %20,6 %1 090 00080 %
MTV317,5 %21,7 %1 035 00076 %
Sub5,5 %6,5 %745 00055 %
AVA2,3 %2,6 %497 00037 %
C More Total2,1 %1,3 %155 00011 %
MTV yhteensä27,4 %32,2 %1 129 00083 %
Nelonen14,3 %17,5 %980 00072 %
Jim4,7 %4,3 %671 00049 %
Liv4,3 %3,9 %625 00046 %
Hero1,8 %2,2 %393 00029 %
Nelosen maksukanavat0,8 %1,1 %107 0008 %
Nelonen Media yhteensä26,0 %29,0 %1 092 00080 %
TV54,2 %4,2 %617 00046 %
Kutonen2,6 %2,4 %470 00035 %
Frii1,3 %1,1 %290 00021 %
The Discovery Channel0,7 %0,5 %70 0005 %
TLC1,4 %1,1 %253 00019 %
Warner Bros. Discovery10,2 %9,3 %825 00061 %
STAR Channel4,4 %3,4 %612 00045 %
National Geographic Channel2,3 %1,6 %294 00022 %
Disney Finland6,7 %5,0 %700 00052 %
Music TV0,7 %0,4 %118 0009 %
Muut4,8 %3,5 %409 00030 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 245 00092 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.