Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - kesäkuu 2017
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 381 000
Viikot: 1-26/2017
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 139 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 90 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 2 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 1 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,0 %25,2 %1 749 00073 %
Yle TV211,9 %9,1 %1 690 00071 %
Yle Teema2,3 %2,7 %1 081 00045 %
Yle Fem1,2 %1,5 %865 00036 %
Yle yhteensä43,4 %38,5 %1 948 00082 %
MTV315,1 %19,8 %1 810 00076 %
Sub3,2 %4,0 %1 331 00056 %
AVA1,1 %1,2 %866 00036 %
C More Total2,8 %2,0 %343 00014 %
MTV yhteensä22,2 %26,9 %1 937 00081 %
Nelonen8,7 %11,0 %1 701 00071 %
Jim2,8 %2,6 %1 178 00049 %
Liv1,6 %1,6 %1 036 00044 %
Hero1,5 %2,0 %814 00034 %
Nelosen maksukanavat0,9 %1,2 %213 0009 %
Nelonen Media yhteensä15,4 %18,4 %1 860 00078 %
TV52,9 %3,1 %1 139 00048 %
Kutonen2,4 %2,3 %960 00040 %
Frii1,1 %1,1 %639 00027 %
The Discovery Channel0,6 %0,5 %135 0006 %
TLC0,4 %0,3 %442 00019 %
Warner Bros. Discovery7,4 %7,2 %1 445 00061 %
STAR Channel3,1 %2,4 %1 103 00046 %
National Geographic Channel2,3 %1,7 %600 00025 %
Disney Finland5,3 %4,1 %1 242 00052 %
Music TV0,5 %0,3 %155 0007 %
Muut5,8 %4,5 %946 00040 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 139 00090 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.