Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - toukokuu 2017
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 569 000
Viikot: 1-21/2017
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 330 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 91 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 56 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 59 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,1 %24,6 %1 851 00072 %
Yle TV212,5 %8,8 %1 851 00072 %
Yle Teema2,2 %2,7 %1 127 00044 %
Yle Fem1,2 %1,6 %937 00036 %
Yle yhteensä43,0 %37,7 %2 123 00083 %
MTV315,2 %20,2 %1 951 00076 %
Sub3,3 %4,1 %1 421 00055 %
AVA1,1 %1,2 %905 00035 %
C More Total2,8 %1,9 %370 00014 %
MTV yhteensä22,3 %27,4 %2 092 00081 %
Nelonen9,2 %11,6 %1 867 00073 %
Jim2,7 %2,6 %1 237 00048 %
Liv1,5 %1,5 %1 087 00042 %
Hero1,4 %1,9 %825 00032 %
Nelosen maksukanavat1,0 %1,3 %249 00010 %
Nelonen Media yhteensä15,7 %18,8 %2 023 00079 %
TV52,8 %3,1 %1 190 00046 %
Kutonen2,3 %2,2 %989 00038 %
Frii1,1 %1,1 %651 00025 %
The Discovery Channel0,7 %0,5 %148 0006 %
TLC0,4 %0,3 %436 00017 %
Warner Bros. Discovery7,3 %7,1 %1 516 00059 %
STAR Channel3,1 %2,3 %1 201 00047 %
National Geographic Channel2,0 %1,5 %574 00022 %
Disney Finland5,1 %3,8 %1 334 00052 %
Music TV0,4 %0,3 %157 0006 %
Muut6,1 %4,8 %1 006 00039 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 330 00091 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.