Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - huhtikuu 2017
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 569 000
Viikot: 1-17/2017
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 331 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 91 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 18 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 3 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,2 %24,9 %1 863 00073 %
Yle TV213,7 %9,4 %1 877 00073 %
Yle Teema2,3 %2,9 %1 162 00045 %
Yle Fem1,3 %1,8 %977 00038 %
Yle yhteensä44,6 %38,9 %2 137 00083 %
MTV314,1 %19,2 %1 938 00075 %
Sub3,3 %4,2 %1 455 00057 %
AVA1,1 %1,2 %923 00036 %
C More Total2,2 %1,2 %351 00014 %
MTV yhteensä20,7 %25,8 %2 086 00081 %
Nelonen9,2 %11,7 %1 883 00073 %
Jim2,7 %2,7 %1 246 00049 %
Liv1,5 %1,4 %1 092 00043 %
Hero1,3 %1,8 %828 00032 %
Nelosen maksukanavat1,1 %1,5 %261 00010 %
Nelonen Media yhteensä15,9 %19,1 %2 035 00079 %
TV52,8 %3,1 %1 204 00047 %
Kutonen2,2 %2,1 %983 00038 %
Frii1,2 %1,2 %652 00025 %
The Discovery Channel0,7 %0,5 %150 0006 %
TLC0,4 %0,3 %427 00017 %
Warner Bros. Discovery7,2 %7,1 %1 521 00059 %
STAR Channel3,2 %2,4 %1 215 00047 %
National Geographic Channel1,7 %1,2 %505 00020 %
Disney Finland4,9 %3,7 %1 330 00052 %
Music TV0,4 %0,3 %156 0006 %
Muut6,4 %5,0 %1 015 00040 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 331 00091 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.