Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - huhtikuu 2017
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 117 000
Viikot: 1-17/2017
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 085 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 97 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 38 t 26 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 5 t 30 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV140,9 %37,4 %1 072 00096 %
Yle TV212,9 %8,2 %996 00089 %
Yle Teema2,6 %3,4 %760 00068 %
Yle Fem1,5 %2,0 %671 00060 %
Yle yhteensä57,9 %51,0 %1 081 00097 %
MTV317,9 %24,3 %1 026 00092 %
Sub1,4 %1,5 %665 00060 %
AVA1,3 %1,2 %538 00048 %
C More Total1,4 %0,8 %148 00013 %
MTV yhteensä22,1 %27,8 %1 044 00094 %
Nelonen5,9 %8,1 %922 00083 %
Jim1,6 %1,6 %599 00054 %
Liv1,3 %1,2 %600 00054 %
Hero0,7 %1,0 %368 00033 %
Nelosen maksukanavat0,4 %0,6 %58 0005 %
Nelonen Media yhteensä10,0 %12,4 %967 00087 %
TV51,2 %1,2 %508 00046 %
Kutonen0,8 %0,8 %404 00036 %
Frii1,3 %1,3 %352 00032 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %39 0003 %
TLC0,3 %0,2 %200 00018 %
Warner Bros. Discovery3,8 %3,6 %655 00059 %
STAR Channel1,3 %1,1 %470 00042 %
National Geographic Channel0,7 %0,5 %181 00016 %
Disney Finland2,0 %1,6 %517 00046 %
Music TV0,2 %0,2 %40 0004 %
Muut4,0 %3,3 %506 00045 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 085 00097 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.