Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - huhtikuu 2017
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 456 000
Viikot: 1-17/2017
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 410 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 97 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 27 t 28 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 56 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,9 %24,7 %1 343 00092 %
Yle TV211,7 %8,6 %1 238 00085 %
Yle Teema2,5 %2,9 %934 00064 %
Yle Fem1,4 %1,8 %798 00055 %
Yle yhteensä43,6 %38,1 %1 386 00095 %
MTV316,8 %22,2 %1 312 00090 %
Sub3,0 %3,4 %975 00067 %
AVA1,8 %1,9 %773 00053 %
C More Total1,6 %0,9 %226 00016 %
MTV yhteensä23,2 %28,5 %1 347 00093 %
Nelonen9,1 %11,4 %1 220 00084 %
Jim2,4 %2,3 %863 00059 %
Liv2,5 %2,4 %863 00059 %
Hero1,5 %1,9 %656 00045 %
Nelosen maksukanavat0,8 %1,0 %152 00010 %
Nelonen Media yhteensä16,3 %19,0 %1 293 00089 %
TV52,8 %3,0 %878 00060 %
Kutonen1,9 %1,7 %705 00048 %
Frii1,6 %1,5 %560 00038 %
The Discovery Channel0,6 %0,4 %103 0007 %
TLC0,6 %0,5 %366 00025 %
Warner Bros. Discovery7,6 %7,2 %1 053 00072 %
STAR Channel2,6 %2,2 %807 00055 %
National Geographic Channel1,5 %1,0 %359 00025 %
Disney Finland4,0 %3,2 %873 00060 %
Music TV0,2 %0,2 %77 0005 %
Muut5,1 %3,9 %656 00045 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 410 00097 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.