Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - maaliskuu 2017
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 456 000
Viikot: 1-13/2017
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 413 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 97 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 27 t 58 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 4 t 0 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,0 %24,8 %1 347 00092 %
Yle TV212,6 %8,9 %1 248 00086 %
Yle Teema2,6 %3,0 %939 00064 %
Yle Fem1,4 %1,8 %808 00055 %
Yle yhteensä44,6 %38,4 %1 388 00095 %
MTV317,0 %22,7 %1 320 00091 %
Sub2,9 %3,3 %983 00067 %
AVA1,8 %2,0 %781 00054 %
C More Total1,5 %0,8 %221 00015 %
MTV yhteensä23,3 %28,9 %1 354 00093 %
Nelonen8,8 %11,0 %1 223 00084 %
Jim2,4 %2,2 %861 00059 %
Liv2,4 %2,4 %874 00060 %
Hero1,4 %1,8 %658 00045 %
Nelosen maksukanavat0,7 %0,9 %139 00010 %
Nelonen Media yhteensä15,7 %18,3 %1 297 00089 %
TV52,9 %3,0 %894 00061 %
Kutonen1,9 %1,8 %710 00049 %
Frii1,7 %1,6 %554 00038 %
The Discovery Channel0,6 %0,5 %106 0007 %
TLC0,7 %0,6 %370 00025 %
Warner Bros. Discovery7,7 %7,5 %1 061 00073 %
STAR Channel2,6 %2,3 %813 00056 %
National Geographic Channel1,1 %0,8 %292 00020 %
Disney Finland3,7 %3,0 %870 00060 %
Music TV0,2 %0,2 %76 0005 %
Muut4,8 %3,7 %658 00045 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 413 00097 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.