Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - maaliskuu 2017
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 859 000
Viikot: 1-13/2017
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 467 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 92 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 23 t 10 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 19 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,6 %25,3 %3 690 00076 %
Yle TV213,1 %8,8 %3 612 00074 %
Yle Teema2,3 %2,8 %2 281 00047 %
Yle Fem1,3 %1,7 %1 961 00040 %
Yle yhteensä45,3 %38,5 %4 118 00085 %
MTV317,4 %23,3 %3 895 00080 %
Sub3,1 %3,6 %2 780 00057 %
AVA1,8 %1,9 %2 004 00041 %
C More Total1,4 %0,7 %550 00011 %
MTV yhteensä23,7 %29,6 %4 119 00085 %
Nelonen8,8 %11,4 %3 601 00074 %
Jim2,6 %2,5 %2 388 00049 %
Liv2,4 %2,3 %2 337 00048 %
Hero1,2 %1,5 %1 538 00032 %
Nelosen maksukanavat0,7 %0,9 %355 0007 %
Nelonen Media yhteensä15,7 %18,6 %3 909 00080 %
TV52,6 %2,7 %2 287 00047 %
Kutonen1,5 %1,5 %1 730 00036 %
Frii1,5 %1,4 %1 285 00026 %
The Discovery Channel0,5 %0,4 %253 0005 %
TLC0,8 %0,6 %905 00019 %
Warner Bros. Discovery6,8 %6,6 %2 908 00060 %
STAR Channel2,6 %2,2 %2 192 00045 %
National Geographic Channel0,9 %0,7 %681 00014 %
Disney Finland3,6 %2,9 %2 365 00049 %
Music TV0,4 %0,3 %270 0006 %
Muut4,6 %3,6 %1 780 00037 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 467 00092 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.