Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - maaliskuu 2017
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 478 000
Viikot: 1-13/2017
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 305 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 93 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 23 t 34 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 22 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,1 %25,2 %1 904 00077 %
Yle TV212,1 %8,1 %1 857 00075 %
Yle Teema2,2 %2,6 %1 131 00046 %
Yle Fem1,3 %1,7 %1 003 00040 %
Yle yhteensä44,7 %37,6 %2 129 00086 %
MTV320,2 %26,4 %2 043 00082 %
Sub2,9 %3,2 %1 364 00055 %
AVA2,3 %2,4 %1 086 00044 %
C More Total1,0 %0,4 %234 0009 %
MTV yhteensä26,3 %32,4 %2 143 00087 %
Nelonen9,2 %11,9 %1 849 00075 %
Jim2,4 %2,3 %1 173 00047 %
Liv3,3 %3,0 %1 261 00051 %
Hero1,1 %1,3 %726 00029 %
Nelosen maksukanavat0,4 %0,4 %133 0005 %
Nelonen Media yhteensä16,3 %19,0 %2 013 00081 %
TV52,3 %2,3 %1 094 00044 %
Kutonen0,9 %0,9 %764 00031 %
Frii1,7 %1,5 %647 00026 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %101 0004 %
TLC1,1 %0,8 %482 00019 %
Warner Bros. Discovery6,2 %5,8 %1 427 00058 %
STAR Channel2,1 %1,8 %1 029 00042 %
National Geographic Channel0,7 %0,5 %284 00011 %
Disney Finland2,8 %2,3 %1 114 00045 %
Music TV0,2 %0,2 %117 0005 %
Muut3,5 %2,7 %804 00032 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 305 00093 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.