Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - helmikuu 2017
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 478 000
Viikot: 1-8/2017
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 308 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 93 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 23 t 50 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 25 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV130,2 %26,6 %1 932 00078 %
Yle TV211,9 %8,1 %1 876 00076 %
Yle Teema2,5 %2,9 %1 156 00047 %
Yle Fem1,4 %1,8 %1 023 00041 %
Yle yhteensä45,9 %39,4 %2 145 00087 %
MTV319,0 %24,9 %2 045 00083 %
Sub2,9 %3,2 %1 377 00056 %
AVA2,2 %2,3 %1 075 00043 %
C More Total1,0 %0,4 %235 00010 %
MTV yhteensä25,1 %30,7 %2 141 00086 %
Nelonen9,1 %11,5 %1 856 00075 %
Jim2,3 %2,3 %1 183 00048 %
Liv3,5 %3,2 %1 286 00052 %
Hero1,1 %1,4 %758 00031 %
Nelosen maksukanavat0,3 %0,3 %133 0005 %
Nelonen Media yhteensä16,3 %18,8 %2 022 00082 %
TV52,3 %2,4 %1 112 00045 %
Kutonen1,0 %0,9 %792 00032 %
Frii1,7 %1,5 %660 00027 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %105 0004 %
TLC1,1 %0,9 %480 00019 %
Warner Bros. Discovery6,3 %5,9 %1 451 00059 %
STAR Channel2,2 %1,9 %1 035 00042 %
National Geographic Channel0,2 %0,2 %71 0003 %
Disney Finland2,4 %2,0 %1 060 00043 %
Music TV0,2 %0,2 %117 0005 %
Muut3,7 %2,9 %834 00034 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 308 00093 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.