Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - helmikuu 2017
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 657 000
Viikot: 1-8/2017
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 469 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 93 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 22 t 43 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 15 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,7 %26,3 %1 998 00075 %
Yle TV212,2 %8,1 %2 000 00075 %
Yle Teema2,5 %2,9 %1 174 00044 %
Yle Fem1,4 %1,8 %1 047 00039 %
Yle yhteensä45,7 %39,1 %2 281 00086 %
MTV318,9 %24,8 %2 148 00081 %
Sub2,9 %3,3 %1 426 00054 %
AVA2,2 %2,2 %1 093 00041 %
C More Total1,0 %0,4 %255 00010 %
MTV yhteensä25,0 %30,8 %2 259 00085 %
Nelonen9,3 %11,8 %1 967 00074 %
Jim2,3 %2,3 %1 213 00046 %
Liv3,5 %3,2 %1 318 00050 %
Hero1,1 %1,4 %769 00029 %
Nelosen maksukanavat0,3 %0,3 %147 0006 %
Nelonen Media yhteensä16,6 %19,1 %2 142 00081 %
TV52,3 %2,4 %1 141 00043 %
Kutonen1,0 %0,9 %807 00030 %
Frii1,6 %1,5 %667 00025 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %108 0004 %
TLC1,1 %0,9 %490 00018 %
Warner Bros. Discovery6,3 %5,9 %1 496 00056 %
STAR Channel2,3 %1,9 %1 089 00041 %
National Geographic Channel0,2 %0,2 %75 0003 %
Disney Finland2,5 %2,0 %1 115 00042 %
Music TV0,2 %0,2 %118 0004 %
Muut3,8 %3,0 %866 00033 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 469 00093 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.