Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - helmikuu 2017
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 116 000
Viikot: 1-8/2017
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 085 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 97 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 39 t 56 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 5 t 43 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV141,6 %38,9 %1 075 00096 %
Yle TV213,8 %8,5 %1 019 00091 %
Yle Teema2,9 %3,9 %790 00071 %
Yle Fem1,6 %2,1 %692 00062 %
Yle yhteensä59,9 %53,4 %1 083 00097 %
MTV316,8 %23,0 %1 030 00092 %
Sub1,4 %1,6 %675 00060 %
AVA1,2 %1,1 %537 00048 %
C More Total1,4 %0,7 %151 00014 %
MTV yhteensä20,8 %26,4 %1 046 00094 %
Nelonen5,6 %7,4 %929 00083 %
Jim1,5 %1,5 %603 00054 %
Liv1,4 %1,3 %631 00057 %
Hero0,6 %1,0 %375 00034 %
Nelosen maksukanavat0,4 %0,5 %54 0005 %
Nelonen Media yhteensä9,4 %11,6 %975 00087 %
TV51,2 %1,3 %537 00048 %
Kutonen0,8 %0,7 %419 00038 %
Frii1,3 %1,3 %360 00032 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %41 0004 %
TLC0,3 %0,3 %206 00018 %
Warner Bros. Discovery3,9 %3,8 %677 00061 %
STAR Channel1,4 %1,1 %478 00043 %
National Geographic Channel0,1 %0,1 %33 0003 %
Disney Finland1,5 %1,2 %486 00044 %
Music TV0,2 %0,2 %43 0004 %
Muut4,2 %3,5 %528 00047 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 085 00097 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.