Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, helmikuu 2017
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 226 000
Viikot: 5-8/2017
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 822 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 92 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 22 t 33 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 14 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,7 %23,5 %3 870 00074 %
Yle TV215,5 %9,1 %3 906 00075 %
Yle Teema2,3 %3,0 %2 349 00045 %
Yle Fem1,4 %1,9 %2 050 00039 %
Yle yhteensä45,9 %37,5 %4 431 00085 %
MTV317,9 %24,7 %4 148 00079 %
Sub3,0 %3,7 %2 908 00056 %
AVA1,7 %1,9 %2 104 00040 %
C More Total1,0 %0,6 %564 00011 %
MTV yhteensä23,6 %30,9 %4 397 00084 %
Nelonen9,4 %12,4 %3 868 00074 %
Jim2,5 %2,5 %2 460 00047 %
Liv2,3 %2,0 %2 424 00046 %
Hero1,1 %1,5 %1 559 00030 %
Nelosen maksukanavat0,6 %0,7 %373 0007 %
Nelonen Media yhteensä15,9 %19,0 %4 196 00080 %
TV52,5 %2,6 %2 361 00045 %
Kutonen1,5 %1,4 %1 751 00034 %
Frii1,4 %1,3 %1 331 00025 %
The Discovery Channel0,4 %0,3 %249 0005 %
TLC0,7 %0,6 %875 00017 %
Warner Bros. Discovery6,5 %6,3 %3 022 00058 %
STAR Channel2,6 %2,0 %2 303 00044 %
National Geographic Channel0,3 %0,2 %212 0004 %
Disney Finland3,0 %2,2 %2 368 00045 %
Music TV0,3 %0,2 %266 0005 %
Muut4,8 %3,8 %1 915 00037 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 822 00092 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.