Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, maaliskuu 2017
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 226 000
Viikot: 9-13/2017
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 797 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 92 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 28 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 3 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,3 %22,5 %3 742 00072 %
Yle TV213,7 %9,0 %3 796 00073 %
Yle Teema1,8 %2,2 %2 223 00043 %
Yle Fem1,3 %1,7 %1 953 00037 %
Yle yhteensä43,0 %35,4 %4 350 00083 %
MTV318,9 %25,4 %4 096 00078 %
Sub3,0 %3,6 %2 809 00054 %
AVA1,9 %2,1 %2 041 00039 %
C More Total1,4 %0,8 %592 00011 %
MTV yhteensä25,2 %31,8 %4 366 00084 %
Nelonen9,2 %12,1 %3 800 00073 %
Jim2,6 %2,6 %2 416 00046 %
Liv2,1 %2,0 %2 301 00044 %
Hero1,1 %1,5 %1 483 00028 %
Nelosen maksukanavat0,9 %1,2 %383 0007 %
Nelonen Media yhteensä15,9 %19,4 %4 138 00079 %
TV52,4 %2,6 %2 285 00044 %
Kutonen1,5 %1,3 %1 708 00033 %
Frii1,4 %1,3 %1 258 00024 %
The Discovery Channel0,4 %0,4 %261 0005 %
TLC0,7 %0,5 %934 00018 %
Warner Bros. Discovery6,4 %6,1 %2 927 00056 %
STAR Channel2,6 %2,1 %2 274 00044 %
National Geographic Channel2,1 %1,6 %1 476 00028 %
Disney Finland4,7 %3,7 %2 646 00051 %
Music TV0,3 %0,2 %271 0005 %
Muut4,4 %3,4 %1 756 00034 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 797 00092 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.