Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, maaliskuu 2017
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 456 000
Viikot: 9-13/2017
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 409 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 97 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 27 t 16 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 53 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,0 %22,4 %1 330 00091 %
Yle TV212,6 %9,0 %1 230 00084 %
Yle Teema2,0 %2,4 %905 00062 %
Yle Fem1,4 %1,7 %764 00053 %
Yle yhteensä41,9 %35,4 %1 377 00095 %
MTV318,7 %24,9 %1 325 00091 %
Sub2,7 %3,1 %956 00066 %
AVA1,9 %2,2 %786 00054 %
C More Total1,5 %0,9 %213 00015 %
MTV yhteensä24,8 %31,0 %1 357 00093 %
Nelonen8,8 %11,4 %1 212 00083 %
Jim2,6 %2,4 %851 00058 %
Liv2,1 %2,1 %831 00057 %
Hero1,5 %1,9 %635 00044 %
Nelosen maksukanavat0,8 %1,1 %132 0009 %
Nelonen Media yhteensä15,8 %18,9 %1 287 00088 %
TV52,8 %3,0 %886 00061 %
Kutonen1,8 %1,6 %702 00048 %
Frii1,6 %1,5 %543 00037 %
The Discovery Channel0,6 %0,5 %114 0008 %
TLC0,5 %0,5 %377 00026 %
Warner Bros. Discovery7,5 %7,1 %1 047 00072 %
STAR Channel2,5 %2,2 %804 00055 %
National Geographic Channel2,5 %1,9 %602 00041 %
Disney Finland5,0 %4,0 %914 00063 %
Music TV0,3 %0,2 %79 0005 %
Muut4,7 %3,3 %634 00044 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 409 00097 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.