Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, maaliskuu 2017
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 356 000
Viikot: 9-13/2017
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 262 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 93 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 15 t 48 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 14 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV110,3 %8,6 %873 00064 %
Yle TV212,5 %8,5 %932 00069 %
Yle Teema1,2 %1,4 %441 00033 %
Yle Fem0,9 %1,1 %364 00027 %
Yle yhteensä24,8 %19,7 %1 108 00082 %
MTV318,5 %23,5 %1 063 00078 %
Sub5,7 %6,8 %793 00058 %
AVA2,4 %2,7 %499 00037 %
C More Total1,4 %0,6 %141 00010 %
MTV yhteensä27,9 %33,6 %1 146 00084 %
Nelonen14,0 %17,4 %1 003 00074 %
Jim4,3 %4,1 %678 00050 %
Liv3,7 %3,1 %635 00047 %
Hero1,5 %1,8 %375 00028 %
Nelosen maksukanavat1,3 %2,0 %119 0009 %
Nelonen Media yhteensä24,8 %28,4 %1 117 00082 %
TV54,2 %4,1 %639 00047 %
Kutonen2,2 %2,0 %460 00034 %
Frii1,2 %1,1 %284 00021 %
The Discovery Channel0,7 %0,5 %76 0006 %
TLC1,4 %1,0 %263 00019 %
Warner Bros. Discovery9,7 %8,8 %849 00063 %
STAR Channel4,7 %3,6 %653 00048 %
National Geographic Channel2,9 %2,1 %397 00029 %
Disney Finland7,6 %5,8 %760 00056 %
Music TV0,7 %0,5 %119 0009 %
Muut4,3 %3,3 %392 00029 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 262 00093 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.