Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, maaliskuu 2017
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 657 000
Viikot: 9-13/2017
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 465 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 93 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 22 t 4 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 8 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,5 %22,0 %1 915 00072 %
Yle TV212,8 %8,2 %1 942 00073 %
Yle Teema1,6 %1,9 %1 108 00042 %
Yle Fem1,3 %1,6 %998 00038 %
Yle yhteensä42,1 %33,8 %2 232 00084 %
MTV322,3 %29,2 %2 152 00081 %
Sub2,9 %3,3 %1 387 00052 %
AVA2,4 %2,6 %1 123 00042 %
C More Total0,9 %0,4 %255 00010 %
MTV yhteensä28,6 %35,6 %2 275 00086 %
Nelonen9,7 %12,9 %1 949 00073 %
Jim2,5 %2,4 %1 189 00045 %
Liv2,8 %2,7 %1 254 00047 %
Hero1,0 %1,2 %684 00026 %
Nelosen maksukanavat0,5 %0,6 %154 0006 %
Nelonen Media yhteensä16,6 %19,8 %2 125 00080 %
TV52,1 %2,2 %1 090 00041 %
Kutonen0,9 %0,8 %735 00028 %
Frii1,7 %1,5 %631 00024 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %100 0004 %
TLC0,9 %0,7 %495 00019 %
Warner Bros. Discovery5,8 %5,4 %1 431 00054 %
STAR Channel2,1 %1,8 %1 074 00040 %
National Geographic Channel1,5 %1,1 %637 00024 %
Disney Finland3,6 %2,9 %1 259 00047 %
Music TV0,3 %0,1 %118 0004 %
Muut3,2 %2,4 %794 00030 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 465 00093 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.