Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, huhtikuu 2017
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 657 000
Viikot: 14-17/2017
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 439 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 92 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 25 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 57 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,4 %25,7 %1 927 00073 %
Yle TV28,9 %6,4 %1 861 00070 %
Yle Teema1,9 %2,1 %1 094 00041 %
Yle Fem1,4 %1,7 %967 00036 %
Yle yhteensä41,6 %35,9 %2 238 00084 %
MTV319,6 %24,7 %2 043 00077 %
Sub2,9 %3,4 %1 369 00052 %
AVA2,2 %2,1 %1 076 00040 %
C More Total1,2 %0,6 %279 00011 %
MTV yhteensä25,9 %30,8 %2 201 00083 %
Nelonen11,2 %14,5 %1 983 00075 %
Jim2,7 %2,6 %1 198 00045 %
Liv3,6 %3,2 %1 288 00048 %
Hero1,3 %1,4 %708 00027 %
Nelosen maksukanavat0,5 %0,7 %200 0008 %
Nelonen Media yhteensä19,3 %22,4 %2 143 00081 %
TV52,2 %2,2 %1 026 00039 %
Kutonen1,0 %0,9 %761 00029 %
Frii1,4 %1,2 %654 00025 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %78 0003 %
TLC0,9 %0,7 %478 00018 %
Warner Bros. Discovery5,7 %5,1 %1 401 00053 %
STAR Channel2,1 %1,6 %1 017 00038 %
National Geographic Channel1,5 %1,1 %601 00023 %
Disney Finland3,6 %2,7 %1 189 00045 %
Music TV0,3 %0,2 %118 0004 %
Muut3,6 %2,9 %790 00030 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 439 00092 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.