Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, huhtikuu 2017
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 117 000
Viikot: 14-17/2017
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 086 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 97 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 36 t 1 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 5 t 12 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV141,9 %37,5 %1 072 00096 %
Yle TV29,0 %6,4 %942 00084 %
Yle Teema2,4 %2,8 %740 00066 %
Yle Fem1,4 %1,9 %648 00058 %
Yle yhteensä54,8 %48,7 %1 079 00097 %
MTV318,2 %24,1 %1 017 00091 %
Sub1,5 %1,7 %668 00060 %
AVA1,4 %1,1 %514 00046 %
C More Total1,6 %0,9 %148 00013 %
MTV yhteensä22,7 %27,8 %1 035 00093 %
Nelonen6,9 %9,7 %931 00083 %
Jim1,8 %1,8 %606 00054 %
Liv1,5 %1,2 %588 00053 %
Hero0,9 %1,1 %387 00035 %
Nelosen maksukanavat0,5 %0,6 %78 0007 %
Nelonen Media yhteensä11,7 %14,3 %972 00087 %
TV51,3 %1,3 %471 00042 %
Kutonen0,9 %0,8 %403 00036 %
Frii1,1 %1,1 %352 00031 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %32 0003 %
TLC0,3 %0,2 %197 00018 %
Warner Bros. Discovery3,8 %3,5 %638 00057 %
STAR Channel1,4 %1,1 %460 00041 %
National Geographic Channel1,4 %1,1 %317 00028 %
Disney Finland2,8 %2,1 %540 00048 %
Music TV0,2 %0,1 %38 0003 %
Muut4,1 %3,5 %480 00043 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 086 00097 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.