Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, toukokuu 2017
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 117 000
Viikot: 18-21/2017
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 086 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 97 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 33 t 2 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 4 t 42 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV144,7 %39,3 %1 072 00096 %
Yle TV25,9 %5,4 %931 00083 %
Yle Teema2,3 %2,4 %685 00061 %
Yle Fem1,2 %1,6 %590 00053 %
Yle yhteensä54,1 %48,7 %1 079 00097 %
MTV320,3 %25,2 %1 017 00091 %
Sub1,4 %1,5 %592 00053 %
AVA1,2 %0,9 %464 00042 %
C More Total2,6 %2,1 %153 00014 %
MTV yhteensä25,6 %29,6 %1 038 00093 %
Nelonen5,8 %8,4 %899 00081 %
Jim1,6 %1,5 %576 00052 %
Liv1,6 %1,6 %578 00052 %
Hero1,1 %1,3 %369 00033 %
Nelosen maksukanavat0,2 %0,1 %46 0004 %
Nelonen Media yhteensä10,3 %13,0 %959 00086 %
TV51,3 %1,4 %497 00044 %
Kutonen1,1 %1,0 %396 00035 %
Frii1,1 %1,0 %370 00033 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %44 0004 %
TLC0,4 %0,3 %246 00022 %
Warner Bros. Discovery4,2 %3,7 %655 00059 %
STAR Channel1,3 %0,9 %442 00040 %
National Geographic Channel1,6 %1,3 %334 00030 %
Disney Finland2,9 %2,2 %542 00049 %
Music TV0,2 %0,1 %36 0003 %
Muut2,8 %2,7 %474 00042 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 086 00097 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.